Recenzie și citate: Becca Fitzpatrick- Îngerul nopții (Hush Hush volumul unu)

by 27.12.14 0 comentarii
“ Am trântit telefonul. Ce nesimţit!
Am rupt o foaie de hârtie din carneţel şi am mâzgălit nesimţit pe rândul întâi. Dedesubt am adăugat Fumează trabuc. Va muri de cancer la plămâni. Să sperăm că în curând.

Descriere:
Un jurământ sacru. Un înger căzut. O dragoste interzisă.
Pentru Nora Grey, dragostea nu face parte din plan. Nu s-a îndrăgostit niciodată de vreun băiat, în ciuda eforturilor depuse de Vee, prietena ei cea mai bună. Dar zâmbetul şăgalnic şi ochii pătrunzători ai lui Patch o atrag mai presus de orice raţiune. Patch pare să se afle oriunde este şi ea şi pare să o cunoască mai bine decât prietena ei cea mai bună, iar Nora nu se poate decide dacă să-i cadă în braţe sau să fugă din calea lui cât mai departe.
După o serie de întâmplări înspăimântătoare, tânăra se găseşte prinsă într-un joc al răzbunării unde nimeni nu este ceea ce pare a fi, taberele se schimbă şi ascund secrete periculoase. În mijlocul unui străvechi conflict între nemuritori şi îngerii căzuţi, Nora trebuie să-şi înfrunte temerile şi să lupte pentru viaţa şi dragostea ei, iar o alegere greşită o poate costa viaţa.

- Nora mi-a spus că eşti înotător, a spus mama.
Patch şi-a pus palma în spatele gâtului meu.
- Înotător, a întrebat?
- Eşti în echipa de înot a şcolii sau într-una de performanţă ?
- Mai mult..de plăcere, a spus Patch.
- E bine şi de plăcere. Te menţine sănătos.
- N-am de unde să ştiu. O fac mai mult pentru peisaj.
M-a strâns uşor de ceafă, dându-mi fiori până-n vârful degetelor de la picioare.
- Pentru peisaj ? a repetat mama.
Temându-mă dintr-odată ca discuţia să nu ajungă la subiectul bikini, sau, mai rău, plaje de nudişti, am spus:
- Patch trebuie să plece. Du-te! i-am sugerat din vârful buzelor.

Recenzie:
Aceată carte reprezintă chiar debutul autoarei, acre reușește să aibă un real succes imediat după publicarea volumului, adunând un număr impresionant de fani din toate colţurile lumii. Povestea este bazată pe îngerii căzuţi, și are la bază Cartea lui Enoch, mărturii adevărate despre îngeri. Firul povestirii surprinde două caractere distincte cu care ne-am obișnuit și din alte cărţi: băiatul cel rău și rebel care nu se supune niciunei recugi, și fata sfioasă care își petrece serile învăţând sau citid o carte.
Becca Fitzpatric prezintă categoria îngerilor căzuţi tip gangsteri care ucid cu sângere rece și nu
au remușcări din această cauză. Spre deosebire de al
ţi îngeri, ei nu mai au aripi, ele fiind smulse în urma căderii. De asemenea nu posedă nici corpuri proprii, ei fiind incapabili să simtă atingerile tandre sau tortura. Acest lucru mi s-a părut inconfortabil mai ales pentru Nora, care de multe ori se îndoiește de sentimentele unui înger/criminal/fiinţa care îi oferă siguranţă ca nimeni alta.
Pentru a simţi, ei trebuie să capturezee, să posede trupurile nephilimilor-progenituri ale îngerilor cu oamenii, însă acest lucru poate fi realizat doar două săptămâni pe an, lucru care îi nemulţumește pe majoritatea dintre ei. Din acest punct pleacă și povestea. 
Patch, îngerul misterios care apare într-o zi la școală și dă peste cap viaţa tuturor, găsește Cartea lui Enoch, cea mai sfântă carte a îngerilor căzuţi, acesta oferindu-i soluţia la problemele sale. Pentru a dobândi un trup, el este nevoit să-l omoare pe urmașul feminin al nephilimului pe care îl posedase, pentru a-l omorî pe acesta deţinându-i trupul. Motivul pentru care frumosul înger se apropie de tânăra banală pe care mai nimeni nu o observase vreodată.
Relaţia dintre cei doi devine tot mai complexă, mai ales când ea își dă seama că cineva încearcă să o omoare, lucru care aproape se întâmplă și din care Patch o salvează.
Totul i-a o întorsătură neașteptată, Patch împreună cu alte câteva personaje atentând la viaţa lui Nora, dar asta nu o împiedică pe ea să facă ceea ce dorește și să triumfe în faţa morţii, chiar dacă ea pierduse de mult.

"-Salut. Eu sunt Nora.
Ochii lui m-au sfredelit. Erau atât de negri, că nu puteai distinge pupila de iris. Un colţ al gurii i s-a ridicat; nu era un zâmbet prietenos, dimpotrivă, era un zâmbet care nu promitea nimic bun."

Unknown

Developer

Hi, I'm Biliana, the author of Wanderlust blog.Passionate about books,filmmaking and literature,I created this blog to share with you my favourite books, quotes and channels.Enjoy.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu