Recenzie și citate: Katie Mcgarry-Destine la limită

by 13.4.15 0 comentarii
„Ameţită din cauza emoţiilor, m-am clătinat spre dreapta. Noah a făcut un pas mic spre mine, călăuzindu-mă în acelaşi timp spre el printr-o apăsare blândă pe spate. Nu voiam să-l ating, dar îmi doream să aud răspunsul şi aveam nevoie să mă sprijin pe cineva. O singură dată – doar de data asta – am să mă sprijin pe el. Mi-am lăsat muşchii să se destindă, în timp ce el îmi pieptăna cu degetele cârlionţii care-mi atârnau lângă omoplaţi.”-Echo

"ATÂT DE DIFERIȚI UNUL FAȚĂ DE CELĂLALT… ŞI TOTUŞI, ATÂT DE POTRIVIŢI.
Nimeni nu ştie ce s-a întâmplat în seara în care Echo Emerson s-a transformat, dintr-o fată populară, cu un iubit sportiv, râvnit de multe dintre colegele ei, în bârfita paria cu cicatrice „monstruoase” pe braţe. Nici măcar Echo nu-şi poate aminti întregul adevăr despre seara aceea oribilă. Tot ceea ce ştie este că vrea ca totul să revină la normal.

Dar când Noah Hutchins, singuraticul teribil de sexy, îmbrăcat cu geaca lui neagră din piele, obişnuit să se folosească de fete, pătrunde exploziv în viaţa ei, cu o atitudine de dur, însă şi cu o surprinzătoare capacitate de înţelegere, lumea lui Echo se schimbă într-un fel pe care ea nu şi l-ar fi putut închipui vreodată. Normal ar fi ca ei doi să nu aibă nimic în comun. Iar cu secretele apăsătoare ale fiecăruia, să fie împreună pare, în mare măsură, imposibil.

Numai că, la răscrucea destinelor lor, normalitatea capătă alte valenţe, şi nebuneasca atracţie dintre ei refuză  dispară. Iar Echo se vede nevoită  se întrebe până unde ar putea forţa limitele, şi cât ar fi dispusă  rişte pentru singurul băiat capabil s-o înveţe cum să iubească din nou.”

„— Eşti un mincinos, s-a stropşit ea. Pentru că singura posibilitate ca să se împace cu mine cineva este să mă iubească. Să mă iubească într-adevăr şi suficient cât să nu-i pese să sunt vătămată. Tu nu iubeşti pe nimeni. Tu doar faci sex. Şi-atunci, cum ai putea dori să fii cu mine?
Mă caracterizase perfect. Eu nu iubeam pe nimeni. Ba nu! Adică, nu-i iubeam decât pe fraţii mei. Iar Echo merita ceva mai bun. Mai bun decât mine.
O singură şansă. Încearc-o, sau du-te acasă. Sărut-o şi riscă o legătură, sau las-o şi stai să priveşti cum un alt tip se bucură de ce-ar fi putut să-ţi aparţină.”-Noah

Deși titlul cărți sună ca și când moartea r fi la fiecare pas, sau o tragedie de proporția Titanicului este pe cale să se întâmple, lucrurile nu stau chiar așa. Da, viața personajelor este cu adevărat tristă și la fel și povestea din spatele dramei lor, iar uneori tinzi să te întrebi dacă astfel de lucruri se întâmplă și dincolo de paginile cărților, dar destine la limită pentru mine a fost puțin forțat. Să nu se înțeleagă greșit, mi-a plăcut cartea foarte mult și chiar o recomand mai ales romanticilor incurabili, pentru ei este o adevărată delectare.

Cartea a fost scrisă din ambele perspective cu capilole care variază între ea și el, între Noah și Echo. Amândoi își expun viața în fața cititorului fiecare cu problemele lui, dar care cumva găsesc o rezolvare dacă sunt combinate, sună ciudat știu dar se pare că pentru ei normalul nu mai face parte din viața lor.

Echo este o fostă regină a șolii, o fată incredibilă, inteligentă cu mulți prieteni și sociabilă, dar care datorită unei întâmplări care i-a marcat viața pentru tot restul vieții, mulțimea de prieteni s-a transformat în unul singur, iubitul sportiv atractiv și el nu mai este atât de afectuos cum era înainte, iar fata sociabilă s-a transformat în fata retrasă care preferă să aibă masa de prânz singură decât cu colegii ei la cantină. Am să încerc pe cât posibil să nu dau spoilere pentru că această carte merită citită, dar povestea ei chiar impresionează, mai ales că astfel de cazutri sunt de cele mai multe ori adevărate.

„ ”Spune-mi că m-ai ales pe mine, Echo.
Şi-a umezit buzele. Ochii aceia verzi ardeau la foc mocnit, chemându-mă spre ea.
” Te-am ales pe tine.
Pentru prima oară după trei ani, arcul permanent încordat din măruntaiele mele s-a destins.
”N-o să regreţi niciodată. Ţi-o promit.
Şi, lăsându-mi mâinile să i se plimbe uşor peste curbura taliei, m-am aplecat spre trupul catifelat. O doream. Toată. Numai că Echo merita ceva mai mult decât un fior rapid şi ceva mai bun decât un tip ca mine. Totul trebuia să decurgă lent şi calculat. Voiam s-o înnebunesc cu fiecare mişcare şi cu fiecare sărut, astfel încât fiecare gând al ei să se întoarcă totdeauna la mine. Iar eu nu aveam să mai ating vreodată pe altcineva fără să mă gândesc la ea. Îi promisesem că ea va fi mai mult şi aveam nevoie să-mi ţin promisiunea asta.”

Fosta regină a șolii acum izolată de restul este nevoită să își ascundă în permanență antebrațele, datorită semnelor groaznice care se ivesc pe pielea ei( nu am să spun de unde provin, dar nu o să vă vină să credeți când o să citiți). Nu contează că afară este o căldură incredibilă și că ea este nevoită să poarte bluze lungi și uneori mănuși, nimeni nu trebuie să-i vadă brațele.

Noah este acel băiat rău, care se droghează, fumează iarbă la petreceri, trăiește într-un subsol cu alți doi adolescenți tip punk fiind în grija unor părinți adoptivi alcoolici, fiind mereu judecat fără ca măcar să i se cunoască povestea. Deși are atitudinea de băiat rău prezentă și renumele de cuceritor care nu se îndrăgostește, ci doar are simple partide de sex cu fete pe care mai apoi nu le ai caută, farmecul lui și fizicul extrem de generos nu îl impiedică să aibe și mai multe admiratoare. Dacă credeați că părinții adoptivi sunt singura lui problemă vă înșelați. Noah mai are doi frați mai mici și ei în grija unor alți părinți adoptivi pe care nu îi poate vedea datorită acestora, dar pe care îi iubește cel mai mult, de fapt sunt singurele două persoane pe care Noah le iubește și atât. Nu am să menționez ceea ce s-a întâmplat cu părinții lor ci doar că au murit amândoi.

De altfel și personajele secundare sunt impresionante, Beth tânăra care locuiește împreună cu Noah, o tipă punk înverșunată care nu o place pe Echo la început și care este oricând gata pentru a inca o bătaie
crâncenă. La fel ca și Noah și ea a trecut prin multe, cu o mamă alcoolică cu mulți iubiți care au încercat să profite de ea, cum ar putea fi viața lui Beth normală, și cum ar mai putea să se integreze, dar nimeni nu vede dincolo de aparențe.

Alt lucru interesant la această poveste a fost faptul că Echo avea doar amintiri vagi cu privire la ”accidentul” care i-a fărâmat viața socială și i-a distrus viața, iar în majoritatea timpului încercarea de ași reaminti se sfârșește cu spasme oribile, dureri de cap insuportabile, vomă, grețuri, ce să mai dacă nu ar fi cu cineva cunoscut s-ar zice că este drogată, lucru care s-a și întâmplat.

Dacă recenzia mea nu va convins că această carte merită citită și că este o lectură plăcută nu atât din prisma scenelor romantice care-pentru iubitorii genului romance sunt suficiente- ci pentru poveștile de viață pe care poate le întâlnim atunci când judecăm o persoană necunoscută doar pentru modul în care arată, sper ca citatele să vă convingă cât este de frumoasă.